15 april 2012

Vakantie voor gehandicapten, Hongaars natuurschoon

Twee dagen geleden zijn we aangekomen in ons aangepaste vakantiehuis in Velence, Hongarije. Het huis staat er prima bij. Onze buurman Misi zorgt goed voor ons, ons huis en voor onze gasten.

Het rolstoeltoegankelijke huis ligt aan het Velencemeer. Het meer, het warmste meer van Europa, is een natuurgebied. Een rustige omgeving met de nodige zomerpret, zoals kanoën, waterskiën, zwemmen, vissen, surfen, enz. Maar ook een mooi gebied voor vogelspotters. Gisteren zag ik nog een witte reiger. Schitterende vogel. Lijkt op de blauwe reiger maar dan in wit zomer tenue. Helaas mijn fototoestel staat thuis.
Putter oftewel distelvink, Velence, Hongarije op de grasmat van de aangepaste vakantiewoning voor gehandicapten.

Vandaag zag ik twee mooie vogeltjes op het gras in onze tuin. Model vink, rood, zwart wit kopje, zwarte vleugels met witte stippen, geel aan de vleugelrand en beige lijf. Snel even een foto maken. Even zoeken op internet en na 5 minuten heb ik het vogeltje in beeld. Het is een putter oftewel distelvink. Komt ook in Nederland voor, maar daar heb ik het vogeltje nog nooit gezien.

Meer informatie omtrent deze rolstoelgeschikte vakantiewoning kan je vonden op Gehandicapten.com

Geen opmerkingen: